Přesvědčování, argumentace a vyjednávání I.
Základní informace
Kategorie:
Jazyk:
Organizátor:
Termín a místo
Aktuálně nejsou vypsány žádné termíny,
poptejte indiviuální termín.Poptat jiný termín
Popis kurzu
<p>Setkáváte se v osobních i pracovních vztazích s lidmi, se kterými není vždy lehké vyjít? Máte někdy pocit, že jste byli vmanipulováni do zbytečného postoje útoku či obrany?</p>
<p>Díky tomuto dvoudennímu tréninku získáte přesvědčivost své argumentace při jednání, odhalíte argumentační chyby protistrany a budete umět <strong>hledat přijatelná řešení v obtížných situacích</strong>.</p>
<h2>[shine-gallery]</h2>
<h2>Proč zvolit tento program</h2>
<ul>
<li>Budete se orientovat ve vyjednávacích procesech a postupech<span class="s1"> a </span>otestujete si svůj přístup k vyjednávání.</li>
<li>Osvojíte si jednoduchý model, jak připravit a efektivně použít argumenty, procvičíte si výstavbu argumentů.</li>
<li>Zvládnete předpoklady pro zvládání námitek a přesvědčení komunikačního partnera.</li>
<li>Naučíte se fáze vyjednávacího procesu a jak si zpracovávat plán jednání – připravit si cíle, vědomě využívat vyjednávacích technik.</li>
</ul>
<h2>Komu je určen</h2>
<p>Všem projektovým manažerům, vedoucím týmů, specialistům či výkonným pracovníkům, kteří si chtějí rozšířit znalosti v oblasti jednání s partnery.</p>
<p>Doporučeno rovněž pro certifikaci IPMA® a PMI® pro všechny certifikační stupně a jako součást recertifikačního vzdělávání.</p>
<h2>Témata programu</h2>
<ul>
<li>Základní techniky v procesu vyjednávání a jejich využití</li>
<li>Vyjednávací strategie a proces vyjednávání (příprava argumentů pro jednání, odhadnutí slabých a silných argumentů...)</li>
<li>Zvládání námitek a nestandardních či stresových situací ve vyjednávání</li>
<li>Vědomé využívání technik jednání</li>
<li>Techniky efektivního přesvědčování a nástroje účinné komunikace</li>
<li>Flexibilní postoje v jednání s různými partnery</li>
</ul>
<h2>Možná nevíte, že…</h2>
<p>...dobrá příprava na jednání představuje více než polovinu úspěchu.</p>
<h2>Cíle</h2>
<ul>
<li>Zvýšit úspěšnost ve vyjednávacích procesech, prohloubit a trénovat vyjednávací dovednosti.</li>
<li>Rozvinout umění argumentace a přesvědčování komunikačního partnera.</li>
<li>Odhalit slabá místa ve vyjednávacích dovednostech a zvolit si vlastní strategii jejich posílení.</li>
<li>Připravit a efektivně použít argumenty, procvičit si výstavbu argumentů a vytvořit předpoklady pro zvládání námitek a přesvědčení komunikačního partnera.</li>
<li>Naučit se řešit situace při jednání použitím vyjednávacích taktik a přesvědčování v komunikačních a vztahových sítích organizace.</li>
</ul>
<h2>Témata – obsah 1. den</h2>
<ul>
<li>Situace, kdy vyjednáváme, kdy usilujeme o dohodu a s kým – nejčastější typy jednání s vnitřním zákazníkem.</li>
<li>Strategie a typy vyjednávání – zdroje síly v jednání.</li>
<li>Vlastní analýza stylu a strategie při vyjednávání – sebepoznání v jednání a zdravé sebeprosazení.</li>
<li>Naše reakce při jednání, taktická opatření a techniky, moje osobní příležitosti a rizika.</li>
<li>Jak dospět k oboustranně výhodné dohodě – klíčové termíny vyjednávání (pozice vs. zájem).</li>
<li>Fáze vyjednávacího procesu: jak si zpracovávat plán – příprava cílů, vědomé využívání vyjednávacích technik.</li>
<li>Flexibilní postoje ve vyjednávání s různými partnery – odlišné typy lidí a jednání s nimi.</li>
</ul>
<h2>Témata – obsah 2. den</h2>
<ul>
<li>Hledání skutečných zájmů jednotlivých stran.</li>
<li>Otázky a aktivní naslouchání – parafráze, shrnutí jako nástroj zjištění zájmů partnera.</li>
<li>Nejčastější chyby při vyjednávání.</li>
<li>Od NE k ANO – navázání a rozvoj vztahů s vyjednávacími partnery – empatie a respekt, dospělá ne-manipulativní komunikace a jednání.</li>
<li>Zvládání emocí.</li>
<li>Argumentace při vyjednávání a přesvědčování.</li>
<li>Stavba argumentu a argumentační řetězce. Řazení argumentů: slabé, silné, úderné, tvrzení či argument.</li>
<li>Přijetí námitek a práce s nimi – jak se vyhnout nedorozumění, precizní formulace sdělení.</li>
<li>Práce nad konkrétními kauzami účastníků z jejich pracovního života.</li>
</ul>
<h2>Metody</h2>
<ul>
<li>Programy jsou postaveny především na <strong>osobním prožitku</strong> rozmanitých situací a technik, práci s vlastními postoji, na neustále probíhající <strong>zpětné vazbě</strong>. Využíváme výklad v kombinaci s moderovanou diskusí, brainstormingy a interaktivními workshopy.</li>
<li>Individuální a skupinová <strong>řešení modelových situací</strong>, simulujících reálnou situaci jsou přímo spjata s probíraným tématem řešení – vycházejí z reálné praxe účastníků a umožní vám zažít konkrétní aplikaci.</li>
<li>Učení se na základě <strong>vlastní zkušenosti</strong> je jednou z nejefektivnějších tréninkových metod – především, je-li spojeno s videoanalýzou a <strong>zpětnou vazbou</strong>. Posílení dovedností, prohloubení reflexe a stanovení cílů rozvoje napomáhají rozhovory vedené „sparingpartnerem“ či lektorem.</li>
<li>Účastníci ve skupině sdílejí vlastní postupy z dané oblasti, navzájem se doplňují o vlastní zkušenost, lektor shrnuje a rozvíjí.</li>
<li>Strukturované studijní materiály zpracované lektory, cvičení, příklady, pracovní listy, testy a odborná literatura pro samostudium. Používáme metodické filmy a jejich rozbor.</li>
</ul>
Chcete se na něco k danému kurzu zeptat?
Zeptejte se nás. Vše Vám zodpovíme.