Právní aspekty reklamy s důrazem na aktuální judikaturu a praxi
Základní informace
Kategorie:
Jazyk:
Organizátor:
Termín a místo
Aktuálně nejsou vypsány žádné termíny,
poptejte indiviuální termín.Poptat jiný termín
Popis kurzu
Z odborného programu semináře:
• tzv. obvyklé reklamní přehánění a superlativní reklama – kdy jde o přípustná nadsázka v reklamě a kdy se jedná o nedovolené klamání?
• reklama a občanský zákoník (nekalosoutěžní reklama podle generální klauzule nekalé soutěže, zákonné skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, dotěrné obtěžování; reklama a ochrana osobnosti fyzických osob, názvu a dobré pověsti právnických osob; důsledky reklamních sdělení v oblasti smluvního práva)
• reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla vs. zásahy reklamy do autorského práva)
• reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu (např. reklama na alkohol, tabákové výrobky, zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotní prostředky in vitro, humánní léčivé prostředky, potraviny, doplňky stravy, zbraně, pohřební služby atd.)
• reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky (klamavé a agresivní obchodní praktiky včetně tzv. černé listiny)
• další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání atd.)
• zvláštní případy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě, násilí, diskriminace apod.), specifika reklamy zaměřené na děti
• tzv. sociální (nekomerční) reklama – její limity a právní regulace
• tzv. Etický kodex reklamy (jeho specifika a rozpory ve vztahu k právní úpravě), rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu a její význam
• příklady (videa) z praxe – diskuse nad právně a eticky kontroverzními reklamami z České republiky i ze světa
• aktuální judikatura českých soudů v oblasti reklamy
• právní aspekty reklamy v EU včetně rozhodovací praxe Soudního dvora EU
• diskuze
• tzv. obvyklé reklamní přehánění a superlativní reklama – kdy jde o přípustná nadsázka v reklamě a kdy se jedná o nedovolené klamání?
• reklama a občanský zákoník (nekalosoutěžní reklama podle generální klauzule nekalé soutěže, zákonné skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, dotěrné obtěžování; reklama a ochrana osobnosti fyzických osob, názvu a dobré pověsti právnických osob; důsledky reklamních sdělení v oblasti smluvního práva)
• reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla vs. zásahy reklamy do autorského práva)
• reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu (např. reklama na alkohol, tabákové výrobky, zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotní prostředky in vitro, humánní léčivé prostředky, potraviny, doplňky stravy, zbraně, pohřební služby atd.)
• reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky (klamavé a agresivní obchodní praktiky včetně tzv. černé listiny)
• další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání atd.)
• zvláštní případy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě, násilí, diskriminace apod.), specifika reklamy zaměřené na děti
• tzv. sociální (nekomerční) reklama – její limity a právní regulace
• tzv. Etický kodex reklamy (jeho specifika a rozpory ve vztahu k právní úpravě), rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu a její význam
• příklady (videa) z praxe – diskuse nad právně a eticky kontroverzními reklamami z České republiky i ze světa
• aktuální judikatura českých soudů v oblasti reklamy
• právní aspekty reklamy v EU včetně rozhodovací praxe Soudního dvora EU
• diskuze
Chcete se na něco k danému kurzu zeptat?
Zeptejte se nás. Vše Vám zodpovíme.