VOICE2 - Rozšířená administrace CUCM a signalizační protokoly
Základní informace
Kategorie:
Jazyk:
Organizátor:
Termín a místo
Aktuálně nejsou vypsány žádné termíny,
poptejte indiviuální termín.Poptat jiný termín
Popis kurzu
Absolvováním tohoto kurzu účastník pochopí vnitřní procesy hlasové brány a bude schopen analyzovat
hovory procházející hlasovou branou, což je nevyhnutelné při implementaci, provozu a případném
řešení problémů v praxi. V praktických cvičeních si může odzkoušet konfiguraci hlasové brány s ISDN
PRI připojením, které se stále ještě běžně využívá k propojení IP telefonního řešení se sítí
operátora. K základní administrací UC řešení patří i sledování real-time parametrů. K tomu je možné
využít Real Time Monitoring Toolu. S tímto nástrojem se účastník seznámí prakticky, a naučí se ho
používat (mimo jiné) i k řešení problémů ve své síti.
Některé administrativní úkony na CUCM je nutno řešit přes ssh přístup. K tomuto účastník získá
praktické zkušenosti a seznámí se s možnostmi tohoto rozhraní. V případě, že účastník spravuje
redundantně řešení CUCM, důležitá je pro něho i znalost systémové databáze a schopnost řešit
problémy s replikace databází v rámci clusteru.
Každý administrator CUCM se již určitě setkal s požadavkem na konfiguraci většího množství zařízení
- např. přidání většího počtu IP telefonů. V takovém případě je vhodné využít znalosti Bulk
Administrative Tool. UC systém s komplexní konfigurací je nezbytně zálohovat. Během kurzu se
účastník dozví, jakým způsobem je možné zálohovat konfiguraci, ale také jak systém obnovit v případě
reinstalace systému.
Během implementace, případně za rutinního provozu, je někdy nutné řešit problémy se signalizací, což
se neobejde bez teoretických znalostí signalizačních protokolů, které získá účastník kurzu VOICE2.
hovory procházející hlasovou branou, což je nevyhnutelné při implementaci, provozu a případném
řešení problémů v praxi. V praktických cvičeních si může odzkoušet konfiguraci hlasové brány s ISDN
PRI připojením, které se stále ještě běžně využívá k propojení IP telefonního řešení se sítí
operátora. K základní administrací UC řešení patří i sledování real-time parametrů. K tomu je možné
využít Real Time Monitoring Toolu. S tímto nástrojem se účastník seznámí prakticky, a naučí se ho
používat (mimo jiné) i k řešení problémů ve své síti.
Některé administrativní úkony na CUCM je nutno řešit přes ssh přístup. K tomuto účastník získá
praktické zkušenosti a seznámí se s možnostmi tohoto rozhraní. V případě, že účastník spravuje
redundantně řešení CUCM, důležitá je pro něho i znalost systémové databáze a schopnost řešit
problémy s replikace databází v rámci clusteru.
Každý administrator CUCM se již určitě setkal s požadavkem na konfiguraci většího množství zařízení
- např. přidání většího počtu IP telefonů. V takovém případě je vhodné využít znalosti Bulk
Administrative Tool. UC systém s komplexní konfigurací je nezbytně zálohovat. Během kurzu se
účastník dozví, jakým způsobem je možné zálohovat konfiguraci, ale také jak systém obnovit v případě
reinstalace systému.
Během implementace, případně za rutinního provozu, je někdy nutné řešit problémy se signalizací, což
se neobejde bez teoretických znalostí signalizačních protokolů, které získá účastník kurzu VOICE2.
Chcete se na něco k danému kurzu zeptat?
Zeptejte se nás. Vše Vám zodpovíme.