ASISTENT PEDAGOGA - PLZEN
Základní informace
Kategorie:
Jazyk:
Organizátor:
Termín a místo
Aktuálně nejsou vypsány žádné termíny,
poptejte indiviuální termín.Poptat jiný termín
Popis kurzu
Studium pro asistenty pedagoga
Komu je určeno:
pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci asistenta pedagoga a mají úspěšně ukončené základní vzdělání.
Obsah:
Škola, školní práce a role asistenta pedagoga,
Škola jako systém (včetně organizace školního roku), základní pedagogické a speciálně pedagogické pojmy, speciální vzdělávací potřeby
Základy terminologie pro pedagoga asistenta
Práva, povinnosti a kompetence asistenta pedagoga, jeho odpovědnost, spolupráce s pedagogem a pedagogickým sborem
Součinnost asistenta s pedagogem a ostatními členy sboru
Základní orientace ve struktuře vzdělávacích programů
Úvod do systému hodnocení žákovské práce a chování žáka
Základy didaktické a výchovné činnosti. Vyučovací proces. Cíl, motivace. Organizační formy vyučování. Individuální vyučování. Skupinové a kooperativní vyučování. Frontální vyučování.
Podpora kooperace mezi žáky a vytváření inkluzivního prostředí třídy
Podpora žáka
Orientace v požadavcích školy na žáka (MŠ, ZŠ, SŠ)
Základy psychohygieny učení
Základní techniky cíleného pozorování zaměřeného na potřeby žáka a základní techniky pedagogické diagnostiky
Formy a metody podpory žáka při výuce a přípravě na vyučování
Základní znalosti řešení výchovných problémů. Preventivní a rozvojové zaměření výchovy; výchovný projekt (cíle, úkoly, metody); nové přístupy v pedagogice
Možnosti pomoci při upevňování hygienických a pracovních návyků, prosociálního chování žáka
Základní principy integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluze a integrace
Systém péče o žáka,
Systém péče o žáka a základní právní předpisy
Inkluzivní vzdělávání a inkluzivní pedagogika
Spolupráce škol a školských poradenských zařízení s pracovníky pomáhajících profesí a s Policií ČR
Pedagogicko-psychologická a kulturní specifika v práci asistenta pedagoga,
Problematika zohledňování kulturních odlišností v práci se žáky z odlišného kulturního prostředí a její odraz ve vzdělávání
Specifika práce se žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Možnosti mediace mezi školou, rodinou a žáky, fáze mediace a základní techniky
Komunikační dovednosti asistenta pedagoga
Chcete se na něco k danému kurzu zeptat?
Zeptejte se nás. Vše Vám zodpovíme.