Polytechnické vzdělávání (3x8 hodin)
Základní informace
Kategorie:
Jazyk:
Organizátor:
Termín a místo
Aktuálně nejsou vypsány žádné termíny,
poptejte indiviuální termín.Poptat jiný termín
Popis kurzu
Kurz je určen pedagogickým pracovníkům ZŠ, SOŠ, SOU, gymnázií, VOŠ včetně vedoucích pedagogických pracovníků.
Vzdělávacím cílem programu je seznámit a naučit pedagogické pracovníky využívat poznatků vědeckých pracovišť a stavu techniky v praxi v jejich práci a transformaci do výukových materiálů v teoretické přípravě a zejména v praxi. Proces je nastaven na rozšíření znalostí s odkazem na světový stav techniky a jeho využívání v praxi. Absolvent se pak orientuje v neustále se měnící oblasti techniky. Je schopen vedení studentů / praktiků z praxe, připravovat je na stále nově vznikající situace a učit je pokoušet se nalézat nová kvalifikovaná řešení, využívat stávajících řešení technických problémů pro tvorbu nových, netradičních. Úspěšný absolvent projektu je schopen vést k nalézání nových řešení, umí se orientovat v hodnotách a datech, upravovat je a připravit flexibilní výukový materiál tak, aby absolvent školy byl schopen se orientovat v procesu změn.
Akreditace MSMT-16989/2019-2-646:
Obsah školení
Polytechnické vzdělávání: blok I. (8 hodin)
- Legislativní rámec výuky
- Koncepce vzdělávacího procesu v souvislostech
- Základní dovednosti, ovládání techniky
- Světový stav techniky, ukázky, zdroje informací
- Nová, netradiční řešení s odkazem na vývoj
- Konkurenceschopnost v oborech
- Mezioborové procesy
Polytechnické vzdělávání: blok II. (8 hodin)
- Multifunkční pracovník v praxi
- Neustálé změny ve vývoji a reakce školství
- Teorie prvního kroku
- Popularizace oborů a přiblížení k realitě
- Mediální tlaky, ztráta vzorů, absence ideálů
- Pedagog, jako vzor vědění a dovednosti
- Působení praktiků ve výuce v rámci programu věda-výzkum-praxe
- Prostor pro odbornou praxi ve firmách s vysokou přidanou hodnotu
Polytechnické vzdělávání: blok III. (8 hodin)
- Vývoj inteligence mladé populace, nové cíle
- Jak pacifikovat některé negativní trendy
- Zamezení ztráty jemné motoriky a její důsledky pro odbornost
- Vývoj v zahraničí
- Podíl podnikatelské sféry na vývoji lidských zdrojů
- Jak nové metody uvádět do praxe, když mladá generace nechce
- Rozevírání nůžek oborů a odborností - teorie a praxe
- Tržní prostředí versus škola
- Případové studie, odborné studie, příklady z praxe
Vstupní požadavky
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Chcete se na něco k danému kurzu zeptat?
Zeptejte se nás. Vše Vám zodpovíme.