Prevence týrání a zneužívání osob, kterým jsou poskytovány sociální služby
Základní informace
Kategorie:
Jazyk:
Organizátor:
Detail kurzu na stránce organizatora:
Termín a místo
Aktuálně nejsou vypsány žádné termíny,
poptejte indiviuální termín.Poptat jiný termín
Popis kurzu
V rámci kurzu se účastníci seznámí se základy problematiky týrání a zneužívání v oblasti sociálních služeb. Dozvědí se, co může být vůči klientovi agresí. Nejedná se zdaleka jen o přímý fyzický útok, ale také o odpírání základních potřeb či naopak o vnucování uspokojení potřeb, které klient ve skutečnosti nemá. A kdo může za takovou agresí stát? V první řadě zaměstnanci, ale také jiní klienti, rodinní příslušníci. Nebo je klient "jen" obětí systému panujícího v dané službě. Je agresorem vždy jen ten "velký a zlý" nebo to může být za daných okolností také tichý a na první pohled poctivý a aktivní pracovník?
Nejen na tyto otázky, ale především jak výskytu agrese v sociálních službách předcházet a jak postupovat, pokud se s ní setkají, naleznou účastníci kurzu odpovědi. V neposlední řadě získají takové informace, aby mohli agresi vůči klientovi vnitřně odmítnout jako krajně neetické a nebezpečné chování.
Lektor: Mgr. Bc. Lukáš Volný, lektor, kouč, supervizor
Obsahová náplň:
1. Konkrétní případ – úvod do tématu
2. Týrání jako trestný čin
3. Lidské potřeby
4. Nejohroženější skupiny
5. Formy týrání
6. Agresor
7. Co může dělat pracovník v sociálních službách
8. Prevence
9. Syndrom vyhoření
Chcete se na něco k danému kurzu zeptat?
Zeptejte se nás. Vše Vám zodpovíme.